reklama

Ďakujem, pán Platón, prebrali ste ma zo sna.

Milovala som ju. Milovala som ju takú, akú som ju videla ešte mojimi detskými očami. Vždy, keď som mohla, prišla som ju navštíviť. Manžel sa ma spýtal: Vieš, čo je platonická láska? Pojem toľkokrát počutý a povedaný. Áno, viem. Je to láska, ktorou milujem svoju Vanesu. Už viem, milovala som ulúziu, ktorá nie je skutočná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Úžasne sme si rozumeli, v mnohom sme si boli podobné alebo rovnaké. Máme rovnaký epilátor, zbožňujeme rýchlu jazdu v aute, čučoriedkový jogurt, obidve neznášame paplón gombíkmi obrátenými k tvári, ... Ale tam naša podoba aj končí.

Vanesa podniká a úspešne. Vo svojej pevnôstke trávi celé dni. Doma ju však nikto nečaká. Má šťastný a spokojný život? Nie, podľa mňa. Stále hľadá svoju lásku a nevidela, že bola veľmi milovaná. Mala tak veľa, ale chcela viac? Chcela dokonalosť? Lenže dokonalosť si tvoríme sami, nedá sa len tak nájsť. My, ľudia, nie sme dokonalí.
Jej priateľ tvrdil, že ju miluje tak, ako ju nemiluje nikto na svete. Nestačilo jej to. Prišla som ja, vraviela mi, že nikoho nikdy nemilovala tak, ako mňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo to znamená milovať, nekonečne milovať? Istý pán, ktorého si veľmi vážim, mi povedal: "Miluješ vtedy, keď dokážeš milovanej osobe uvoľniť posledné miesto na záchrannom člne."

"Milujem Ťa viac ako svoj život." Ešte teraz mi znejú v ušiach jej slová. Vanesa, veď Ty nevieš, čo to znamená nekonečne milovať! Nedokázala si sa vzdať ani len svojej slobody!

"Keby som mala viacej peňazí, tak Ti hneď zajtra kúpim byt."
Ako, prosím? Rozumiem tomu dobre? Chcela si ma kúpiť? Kým by som bola? Vzdala by som sa všetkého, svojho úžasného manžela, nádherného dieťaťa, svojej rodiny, priateľov... to všetko kvôli nej. A ona? Kúpila by mi byt? Ďakujem, to si neprosím!
Hodí sa mi už veľa prívlastkov. Oklamaná, sklamaná, podvedená, naivná, ale vydržiavaná Vanesina milenka? Tak to teda nie! Ešte sa nikdy nikomu nepodarilo kúpiť si ma. Čo si, totiž, sama nevypotím, to sa mi neráta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sme si také podobné a predsa také rozdielne. Ja klamstvo neznášam a Vanesa ním žije. 

Mám pocit, že ženy sú jej bližšie ako muži. Skrýva to? Bojí sa odsúdenia a samoty? Ja ju za to neodsudzujem, za to určite nie.
Milovala som ju, vlastne tú detskú ilúziu. Čistú, nežnú a nevinnú. Stále usmiatu, rozdávajúcu sa.
Hanbí sa za to, kým je? A nevadí jej, že klame ľudí naokolo, že ubližuje, zraďuje a zraňuje? Nevadí jej, že jej sebectvo by ublížilo maličkému dieťaťu? Nevadí jej, že by rozbila mladú rodinu? (Opäť...) Prečo ma podporovala v odchode od manžela, keď si nebola istá svojou láskou?
Mám len jediný výraz, sebectvo. Mysleli ste si, že napíšem, láska?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre mňa bola naša láska jedinečná, výnimočná až neskutočná. Nikdy som inú ženu nemilovala. Nikdy som s inou ženou nebola. Ona tvrdila to isté. Len zabudla na detaily, ktoré mi rozprávala. Kúsky skladačky prestali do seba zapadať. Kládla som otázky. Spýtala sa ma:"Máš pochybnosti?" Áno, Vanesa, mala som pochybnosti, môj vnútorný hlas ma ešte nikdy nesklamal. A nezabúdaj, že svet je príliš malý na to, aby skryl všetky tajomstvá.

Neznášam klamstvo a kvôli nej som klamala. Keby som neklamala, mohlo byť všetko inak. Úplne inak. Stále by sme boli priateľky.

Teraz, keď sa budem vracať do rodného mesta, už si nepoviem, že ju chcem vidieť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď anjel sklame, bolí to.

Laura Vanesa

Laura Vanesa

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a som milovaná. Som matka, manželka, priateľka, dcéra, vnučka,... Zoznam autorových rubrík:  Materstvo a dieťaVeci rodinnéPostrehyVeci pracovnéOčami marketingu

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu